Pénzügyek már gyerekeknek?

Miért fontos már fiatalkorban elsajátítani a pénzügyi intelligenciát?

2017. július 18. - Vulkán Társulás

cashflow_1.jpg

A Vulkán - tehetséggondozó társulás küldetése a tehetséges fiatalok támogatása, segítése.

A rendezvényeinken kiemelt fontossággal bír a tudatos, egészséges életmód megismertetése a gyerekekkel és a célalkotás. Ezen kívül van még egy nagyon fontos terület, ami az oktatásaink szerves része. Mégpedig a pénzügyi intelligencia oktatása fiataloknak.

A pénz a mindennapi életünk szerves része. Lehet szeretni, nem szeretni, de lássuk be, a való életben való boldoguláshoz nagyon fontos eszköz. Viszont észrevettük, hogy a fiatalok - különösképpen azok, akik nem pénzügyi területen tanulnak - nagyon keveset tudnak a pénzről és a hozzá kapcsolódó fogalmakról. Halottak már a kamatról, hitelről, spórolásról, de nem tudják mit jelentenek ezek a szavak. 

A meglátásunk szerint már az általános iskolai oktatási terv részét kellene képeznie az alap pénzügyi intelligencia oktatásának. Ennek ellenére még a legtöbb középiskolában és gimnáziumban sem tanítják. Ez volt az oka, amiért bekerült az általunk tartott oktatások közé a pénzügyi intelligencia elsajátítása.

Ebben nagy segítséget kaptunk a magyarországi Pénzmágnes Alapítványtól. Évek óta foglalkoznak a gyerekek és fiatalok oktatásával, táborszervezéssel. Közös együttműködéssel már ide a Felvidékre is elhoztuk a fiataloknak azt a tudást, amit az iskolákban még nem mindenki kap meg.

cashflow_3.jpg

Az egész pénzügyi tanítás alapját egy stimulációs táblajáték a Cashflow 101 adja.

A Cashflow üzleti társasjátékot az amerikai író és befektető, Robert Toru Kiyosaki alkotta meg. A játék célja az, hogy megtanítsa a játékosokat a befektetési lehetőségek működésére és működtetésére. A játék közben növekedik a fiatalok pénzügyi műveltsége. Röviden összefoglalva, játszva tanulnak.

A júliusi II. Életmód Táborban a fiataloknak ismét lehetőségük volt kipróbálni a játékot. Az eddigi és a mostani alkalommal is nagyon sikeres volt. A táborozók élvezték a játékot és pár óra alatt többet tanultak a pénzről, mint a legtöbb esetben évek alatt az iskolában. Továbbá a játék nagyon jól bemutatja, hogy állnak hozzá a pénzhez. Ugyanis ugyanabban a szellemiségben kezdik a játékot, ahogy a való életben is bánnak a pénzzel. Tehát, ha valaki spórolós, az a játéktáblán sem fog sokat költeni. Ellenben aki herdálja a pénzt az a Cashflow játékban is pontosan ezt fogja tenni.

cashflow_2.jpg

A táborban több példa is volt rá, hogy a fiatalok felismerték ezt a mintát és ráeszméltek, ugyanezt teszik a való életben is.

Az egyik fiatal lány például a játék után bevallotta, hogy számára a pénz belső feszültséget okoz és gyakorlatilag fél tőle. Már az első alkalom előtt lehetett látni rajta a feszültséget és nem is tudta élvezni a játékot. Viszont a második napra átkerült egy másik asztalhoz, ahol pár perc magyarázat után úgy belerázódott, hogy ő nyerte meg a játékot. Volt egy nagyon rossz paradigmája a pénzzel kapcsolatban, amit egy nap alatt felül tudott írni.

cashflow-nagy_1.jpgLáthatod, mennyire fontos, hogy már egész fiatal korban megismertessük a gyermekeinket a pénzügyi fogalmakkal. Ennek köszönhetően el tudják majd kerülni a rossz pénzügyi döntéseket, mert tisztább képet kaptak már fiatalkorban. Bízom benne, hogy rövid időn belül már az állami oktatási terv részét fogja képezni, egész az általános iskolától. De amíg ez nem következik be, keress fel minket bátran, ha többet szeretnél tudni a Cashflow játékról, a pénzügyi intelligencia oktatásról és a Vulkán - tehetséggondozó társulás munkájáról.

Namaste!

Mikóczi Ferenc - alapító         

A bejegyzés trackback címe:

https://vulkantarsulas.blog.hu/api/trackback/id/tr1812672051

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.