Tudnál élni a mobilod nélkül?

"Nézem az embereket, akik jönnek és mennek, és mindannyian nagyon belemerülnek a saját kis világukba, amely olyan apró, hogy belefér egy mobiltelefon képernyőjébe - nem csoda, hogy nem tudják levenni róla a szemüket és a fülüket." - Paulo Coelho

Ezt a kérdést én is gyakran feltettem magamnak és másoknak.

17690387_1230278133746840_229779208_n.jpgAz eheti posztom apropóját egy általam megélt esemény adja. Ugyanis néhány hete elromlott a mobiltelefonom. Úgy döntött, hogy most szabadságra megy, kikapcsolt és nem reagált semmire. A régi készülékeimet pedig pont az előző héten ajándékoztam el.

Bevallom, az első reakcióm egy kisebb pánik volt. Hogy most mi lesz velem? Hisz mindenem a telefonomban van, a telefonszámok, képek, videók, a kedvenc zenéim. Amiről persze elfelejtettem biztonsági másolatot készíteni. El is vittem a szervizbe, de bíztam benne, hogy a probléma gyorsan megoldható, ezért nem vásároltam újat magamnak.

Így hát ott maradtam 2 napig telefon nélkül. Mint mondtam az első reakcióm a pánik volt, a másik pedig az elveszettség érzése. Hirtelen nem tudtam mihez kezdeni. Akkor döbbentem rá, hogy mennyire szerves részévé vált az életünknek a mobil. Egy apró kütyü, ami nélkül több ezer évik boldogult az emberiség, az utóbbi 10 évben viszont el vagyunk veszve nélküle.

Mert mit látunk? Már 5-6 éves korban mobillal vagy tablettel a kezükben ülnek a gyerekek a játszótéren, ahelyett, hogy egymással játszanának. És minél nagyobb gyerekről beszélünk, a probléma is növekedik. Az iskolákban már fel kell szólítani a diákokat, hogy kapcsolják ki a készülékeiket vagy pedig az óra elején be kell gyűjteni. De ezt a példát tőlünk látják. Mert már mi is mindenhol a kijelzőt nyomkodjuk, ahelyett, hogy egymással beszélnénk. Erre én is csak ekkor jöttem rá.

mobiltelefon-tanar-diak-iskola.jpgUgyanis pár óra letargia után kezdtem észrevenni a pozitív dolgokat a mobil nélküli létben. A legjobban úgy tudnám megfogalmazni, hogy nyugodt voltam. Nem aggódtam azon, hogy valaki keresett, nem volt bennem feszültség, hogy bármikor megszólalhat a mobilom. Egyszóval nyugodt voltam és úgy tudtam végezni a feladatomat, hogy semmi nem zavart meg közben. 

Továbbá rég volt már ennyire nyugodt éjszakám. Mert hiába kapcsolod ki a telefonod, az nem ugyanaz, mert bármikor előveheted és bekapcsolhatod. De most nem volt mit. Én voltam a legjobban meglepve, mert eddig nem vettem észre, hogy hozzá vagyok kötve a mobilomhoz.

Viszont bevallom egy kellemetlenségem akadt. 2 óra kutatásba, keresgélésbe került mire találtam otthon egy működő ébresztőórát.

2 nap után viszont már szükségem volt egy telefonra, mivel a munkámhoz hosszú távon szükséges. Viszont felnyitotta a szemem, hogy egy gép rabjává váltam, úgy, hogy észre sem vettem. 

Mert mikor nincs nálunk a mobilunk, azt gondoljuk, hogy valamiről le fogunk maradni, a barátaink nem fognak minket elérni. De a valóságban nem így van. Abban a korban is megtaláltuk a barátainkat, mikor nem voltak mobilok, sőt még vezetékes telefonok sem. És a világ dolgairól is értesültünk.

Ezután a "kaland" után a barátaimmal eldöntöttük, hogy tartunk egy "kütyümentes" hétvégét. Elmegyünk táborozni telefonok nélkül, mint a régi időkben.

vulkan_2.jpg

Vajon Téged is érdekel milyen lehet pár napot mobil nélkül eltölteni?

Ha igen, csatlakozz hozzánk a II. Életmód Táborba 2017. július 7.-9. között. A táborra május 31-ig van lehetőséged jelentkezni. A mobilodat nem kell otthon hagynod, de azt fogod észrevenni, hogy nem is fogsz hozzányúlni. 

 

Várunk Téged, csatlakozz hozzánk!

Vulkán Társulás

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vulkantarsulas.blog.hu/api/trackback/id/tr6312495279

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Vulkán Társulás

A nagy Átalakulás

A Vulkán Társulás alapítójának, Mikóczi Ferencnek a könyvét, A nagy Átalakulást, itt tudod megrendelni!

a_nagy_atalakulas_3d.jpg

Friss topikok

  • evilwolf: Könnyű felismerni, a legtöbbje az. Több idő észrevenni a rendesebbjét. (2018.10.24. 16:38) Hogyan ismered fel a kétszínű embert?
  • Dzsontra Volta: Kevés helyet szeretek annyira a világon, mint Reykjavíkot, amikor először véletlenül oda keveredte... (2017.08.29. 21:29) Miért nem drogoznak az izlandi fiatalok?
  • maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Óvatosnak kell lenni, mert Cukorhegyiék gyorsan letiltják a antiliberális véleményt. (2017.08.10. 21:27) A posztolások veszélyei
  • A nagy ÁTALAKULÁS: @Krumpli Bogart: A hegycsúcsra tartva különböző úton haladhatunk, de az irány mindannyiunknak egy.... (2017.06.24. 09:14) Generációs szakadék
  • Vizilabda: A 80 -as években az ált. iskolában a szex felvilágosítás órán, amikor csak fiúk voltak jelen, nem... (2017.03.10. 11:01) Fiatalkori szexualitás
süti beállítások módosítása