Szeresd a szüleidet!

szulok.jpg

"Az anyám nem hagy élni!". "A fater már megint kikészít és az idegeimre megy!". "Nem igaz, hogy nem tudnak rólam leszállni!".

Kérlek, most tedd a szívedre a kezed és mond, hogy még soha nem ejtetted ki ezeket a mondatokat a szádon vagy írtad le. Biztosra veszem, hogy szinte minden gyermek fejében megfordultak ezek a gondolatok. Úgy érzed, hogy a szüleid teljesen rád telepedtek, nem hagynak érvényesülni és mindenbe bele akarnak szólni. Igaz?

Hidd el, nem te vagy az egyetlen, aki ezt gondolja, és még csak nem is a te generációd az első. Ez így ment már a mi időnkben is, a szüleink és nagyszüleink idejében. De visszavezethetném egészen a barlanglakó ősemberek idejébe. Tehát a gyermek-szülő nézetkülönbözet nem új-keletű dolog. A helyzet viszont annyiban változott, hogy eddig nem volt ennyire látványos, nem volt ennyire a figyelem központjában. A XXI. században, a közösségi média térhódításának következtében már nem csak a barátaiknak, de szinte az egész világ tudtára tudják adni az otthoni problémákat. A világ annyira felgyorsult, hogy ami a korábbi generációk életében 20 év alatt zajlott le, azt most már egy nagy dózisban, 5 évbe belesűrítve kapjuk meg.

Tudom, hogy fiatalon a lázadás az életed része, leggyakrabban a szüleid ellen. De, most állj meg egy percre, és gondold át, hogy miért haragszol a szüleidre? Mik azok a vélt vagy valós sérelmek, amik miatt ilyen érzelmeket táplálsz? Ha tippelhetek, az első dolog, hogy szerinted túl szigorúak veled, sok mindent tiltanak. A következő, hogy maradiak és nem értik, hogy a világ változik és a mai fiatalok hamarabb érnek.

Mit gondolsz, miért féltenek?

4160393_l_1.jpg

Azért, mert szeretnek. Ha nem is hiszed, a szüleid a legjobbat próbálják neked nyújtani, a legjobb tudásuk szerint nevelnek. Mégpedig azon minta alapján, ahogy őket is nevelték és amit a saját szüleiktől láttak.

Én nagyon fiatalon, 13 éves koromban vesztettem el az édesapámat. Ő nagyon szigorú és indulatos ember volt, keményen bánt velem és a testvéreimmel. Még a halála után is évekig volt bennem egy "tüske". Egészen addig, amíg el nem kezdtem foglalkozni az önfejlesztéssel. Ekkor vált számomra világossá, hogy ő is egy szülői mintát követett, amit később én is vittem tovább az én családomba. Viszont, mikor kezdtem egyre tudatosabban élni az életem, képes voltam megtörni a szülői mintát.

Valamint beláttam, hogy sokat köszönhetek édesapámnak. Ha nem lett volna ennyire szigorú, akkor én sem tartanék ma itt. Már gyerekként kiverte a fejemből azokat a gondolatokat, hogy: "nem tudom, nem vagyok rá képes, ez lehetetlen". Emellett nagyon jól bánt a pénzzel, amit szintén eltanultam tőle. De nem akarom egy bejegyzésbe leírni az egész életem, ha szeretnél többet megtudni a gyerekkoromról és felismeréseimről, amik továbbvittek az életemben, akkor a Nagy Átalakulás című könyvemben megteheted.

80-adult-children-83253102-738x415ts.jpg

Az én példámból is láthatod, amit több ízben is említettem, minden rosszban megtalálhatóan ugyanannyi jó is. Lehet, hogy most még nem érted, de azt tudatosítsd magadban, hogy a szüleid szeretnek. Tudom, hogy te is szereted őket, ezért próbáld meg kimutatni. Gondolj csak bele, hogy milyen áldozatokat hoznak érted, nap mint nap. Értékeld a törekvéseiket és mond el nekik, hogy mennyire szereted őket. Ne várj addig, míg késő lesz, mert lehet, hogy évek múlva a hajlandóságod meglesz, de az alkalom már nem.

 "Egy gyermekért azt adjuk, ami mindennél drágább ezen a földön: a szeretetünket, az életünket."

Helen Thomson

Namaste!

Mikóczi Ferenc - Vulkán Társulás, elnök

A bejegyzés trackback címe:

https://vulkantarsulas.blog.hu/api/trackback/id/tr9113397655

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Vulkán Társulás

A nagy Átalakulás

A Vulkán Társulás alapítójának, Mikóczi Ferencnek a könyvét, A nagy Átalakulást, itt tudod megrendelni!

a_nagy_atalakulas_3d.jpg

Friss topikok

  • evilwolf: Könnyű felismerni, a legtöbbje az. Több idő észrevenni a rendesebbjét. (2018.10.24. 16:38) Hogyan ismered fel a kétszínű embert?
  • Dzsontra Volta: Kevés helyet szeretek annyira a világon, mint Reykjavíkot, amikor először véletlenül oda keveredte... (2017.08.29. 21:29) Miért nem drogoznak az izlandi fiatalok?
  • maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Óvatosnak kell lenni, mert Cukorhegyiék gyorsan letiltják a antiliberális véleményt. (2017.08.10. 21:27) A posztolások veszélyei
  • A nagy ÁTALAKULÁS: @Krumpli Bogart: A hegycsúcsra tartva különböző úton haladhatunk, de az irány mindannyiunknak egy.... (2017.06.24. 09:14) Generációs szakadék
  • Vizilabda: A 80 -as években az ált. iskolában a szex felvilágosítás órán, amikor csak fiúk voltak jelen, nem... (2017.03.10. 11:01) Fiatalkori szexualitás
süti beállítások módosítása